Mono Zakelijk Ongestoord onderweg

Strategie, social media content, website en monitoring

Onderweg bellen verdubbelt het risico op een ongeval. Een tekst lezen of typen, vergroot die kans met factor 6. Om de verkeersveiligheid te vergroten is het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat de landelijke MONO-campagne gestart. MONO staat voor ongestoord onderweg. Rij je MONO, dan rij je veilig. Aan Tappan de taak om deze gedachte ook bij werkgevers onder de aandacht te brengen, door middel van een nieuwe website en diverse online middelen.

Werkgevers zijn verantwoordelijk voor een veilige werkomgeving. Niet alleen op kantoor of thuis, maar ook onderweg. In de auto vergaderen of snel een mail beantwoorden, is niet alleen gevaarlijk voor de medewerker, maar ook voor het overige verkeer. Bovendien zijn de kosten van ongevallen vaak hoog en ligt imagoschade op de loer. En dat terwijl veilig rijden niets kost en ongestoord rijden de ruimte geeft om mentaal op te laden. Ben je werkgever, dan is MONO dus ook jouw zaak.

MONO-stap1.png
MONO-stap2.png
MONO-stap3.png
MONO-stap4.png
MONO-stap5.png
MONO-stap6.png
MONO-stap7.png

Verantwoordelijkheid
van de community

Het ministerie wilde de MONO-gedachte niet alleen uitdragen, maar laten omarmen door alle werkgevers van Nederland. Ook als de campagne klaar is, moet de telefoon op stil blijven. Daar zijn we met zijn allen verantwoordelijk voor.

Geen eenvoudige opgave, want hoe verspreid je een boodschap als heel werkend Nederland je doelgroep is? En hoe zorg je dat organisaties vervolgens op vrijwillige basis blijven bijdragen aan het verspreiden van de MONO-gedachte?

 



Website, inspiratieverhalen
en toolkit

Samen met het ministerie en de stakeholders ontwikkelden we een communicatiestrategie. Voor een gedragen gezamenlijke boodschap organiseerden we een message house-sessie. We ontwikkelden een website, met inspirerende interviews, nieuws, praktische tips en een kant-en-klare toolkit voor werkgevers, in een herkenbare huisstijl.

Netwerken op LinkedIn

We bouwden aan de community door inspirerende voorbeelden én valkuilen te delen op LinkedIn. We stimuleerden werkgevers actief ze om deze verhalen actief via hun eigen kanalen te delen, zodat we slim gebruikmaken van bestaande netwerken. Met een social media-aanpak voor LinkedIn blijven we nieuwe sectoren wijzen op de voordelen van MONO. En hoe makkelijk het is je steentje bij te dragen.




Behaalde resultaten

100 organisaties dragen de MONO-gedachte uit als ambassadeur

4x meer bezoekers van de website

Ben je benieuwd of wij je kunnen helpen?
Neem contact met ons op. We denken graag met je mee.

070 - 331 48 50