NWB Bank Uitstralen waar je voor staat

Visuele identiteit, website, jaarverslag en diverse communicatiemiddelen

De Nederlandse Waterschapsbank (NWB Bank) is een bank van en voor de publieke sector. De NWB Bank financiert initiatieven van bijvoorbeeld drinkwaterbedrijven, waterschappen, woningcorporaties, gemeenten en zorginstellingen. Met bijzondere aandacht voor water en duurzaamheid. Doelen die impact hebben voor iedereen in Nederland.

homepage NWB.png
Public finance NWB.png
Homepage
Public Finance

De NWB Bank kan haar maatschappelijke rol alleen vervullen als de samenleving vertrouwen heeft in de organisatie en de integriteit. ‘Bewust, betrokken en betrouwbaar’ zijn daarom de kernwaarden van de bank. De NWB Bank vroeg Tappan om een nieuwe visuele identiteit voor de bank te ontwikkelen, die uitstraalt waar de bank voor staat.



“Ik wil jullie ontzettend bedanken voor het opleveren en lanceren van de website gisteren! De eerste reacties die wij ontvangen, zijn niets dan lovend!”

Simon Zwagemakers | opdrachtgever NWB Bank

Visuele identiteit

In een aantal strategische sessies met de opdrachtgever, stelden we de uitgangspunten voor de nieuwe visuele identiteit vast. We maakten een nieuw logo, en kozen lettertypes en kleuren uit. We pasten sjablonen aan en kochten nieuw beeldmateriaal aan. Met als gevolg: een moderne, frisse stijl, die uitstraalt waar de bank voor staat. Bewust, betrokken en betrouwbaar.

De nieuwe stijl vertaalden we naar een interactie-ontwerp voor de website. Ook herschreven we alle bestaande content. Op een vertrouwenwekkende manier:  duidelijk, deskundig en controleerbaar. Zowel in het Nederlands als het Engels. En daarna? Bouwen, redigeren en CMS’en maar! â€‹Nieuwsgierig geworden? Kijk eens rond op www.nwbbank.com

Na die tijd ontwikkelden wij met veel plezier allerlei andere middelen voor de NWB Bank,
waaronder het logo en de tijdelijke site voor het NWB Waterinnovatiefonds.



Ben je benieuwd of wij je kunnen helpen?
Neem contact met ons op. We denken graag met je mee.

070 - 331 48 50