Trainingen

Hoe breng je een boodschap onder de aandacht? En hoe zorg je ervoor dat trajecten met impact op de samenleving, vlekkeloos verlopen? In onze communicatietrainingen laten onze strategen en communicatieadviseurs zien hoe je zoiets het beste aanpakt. Met meer dan 40 jaar ervaring heeft Tappan veel kennis in huis. Zo kun je bij ons terecht voor een communicatietraining, een Factor C-training of een message house training. En met enige regelmaat geven we ook woordvoering- en mediatrainingen en issuesmanagement. En bij onze redacteuren leer je begrijpelijk en inclusief schrijven.
 

Eerstvolgende training

Donderdag 6 en 27 juni 2024: message house (2-daagse training)

training-watwedoen.png

Factor C

 

Heb je vaak te maken met projecten en programma’s waarvoor je omgevingsgericht of opgavegericht moet werken? Dan kan een Factor C-training je helpen. Factor C is een beproefde methode waarmee je communicatie effectief laat werken. We leggen je haarfijn uit hoe je in vijf stappen geroutineerd van opgave naar communicatieaanpak gaat. En we delen kennis en vaardigheden hoe je dit samen met projectteams aanpakt. Hierbij maken we veelvuldig gebruik van onze eigen praktijk waardoor we kunnen inhaken op actuele ontwikkelingen.

Wil je meer weten? Neem gerust contact op...



tappan-communicatie-training-medoen.jpg
tappan-communicatie-presentatie-advies.jpg
tappan-communicatie-training-message-house.jpg
tappan-communicatie-training-vertrouwen.jpg

Wij zijn als beroepsgroep nog te vaak de pleasers. Terwijl je juist bereid moet zijn om the pain in the ass in jouw organisatie te zijn. Stel dus gerust die lastige vragen! Organiseer tegenspraak, zo mogelijk door mensen fysiek naar binnen te halen. Want dat heeft meestal veel meer impact dan online.

Carolien Schoenmakers, strategisch communicatieadviseur en trainer Tappan

Message House

Het message house is een onderdeel van de Factor C methode waarmee je in een aantal stappen samen met anderen een kernboodschappenhuis formuleert. Het brengt perspectieven bijeen en slaat de brug naar je doelgroep. En juist dat maakt deze methode zo effectief. Schakel ons in om tijdens een interactieve sessie tot de ingrediënten van een message house te komen. Of leer van ons hoe je dit soort sessies zelf organiseert. Een message house is voor zeer uiteenlopende doeleinden in te zetten.

Meer weten? Lees ons blog over het message house

Zelf aan de slag? Schrijf je in voor onze training in juni

message house methode 1.png

Begrijpelijk schrijven op B1-niveau

Woorden met meer dan 3 lettergrepen, woorden met een abstracte betekenis of uitdrukkingen en gezegden: ze zijn vaak moeilijk te begrijpen voor taalgebruikers zonder (hoge) opleiding en voor mensen die het Nederlands als tweede taal hebben. Met teksten op B1-niveau maken wij middelen die door meer dan 80 procent van alle Nederlanders (ook hoog opgeleiden) als prettig en duidelijk worden ervaren. Wil je dat ook? De redacteuren van Tappan hebben diverse tips in huis waarmee je elke ingewikkelde tekst omtovert tot een begrijpelijk én boeiend verhaal.

B1.png

Waarom zijn inclusieve teksten belangrijk?

Naast B1 schrijven we bij Tappan ook inclusieve teksten. Dat is belangrijk met uiteenlopende opdrachtgevers als overheden, gemeentes, verzekeraars, energieleveranciers en woningcorporaties. Want wie de doelgroep ook is, we willen de boodschap van onze opdrachtgevers zo overbrengen, dat iedereen zich aangesproken voelt. Hoe je dat doet, lees je in dit blog van redacteur Verine. Ze geeft je handige tips en je leest er over haar motivatie om inclusief te schrijven.

Lees de blog
Verine.png

Ben je benieuwd of wij je kunnen helpen?
Neem contact met ons op. We denken graag met je mee.

070 - 331 48 50