Tappan Communicatie

Onze oorsprong: een indianenverhaal

Kaart Tappaens

De plaats ‘Tappan’ is vernoemd naar een indianenstam die leefde in de buurt van Manhattan.

De indianen werden door Nederlandse kolonisten de Tappaenen genoemd. Dit betekent ‘frisse bron’ of ‘fris water’.

De geschiedenis van Tappan begint met een indianenverhaal. In het slaperige plaatsje Tappan, op de rand van de staten New York en New Jersey, richtte de Nederlandse ondernemer Dominique Boer in de jaren tachtig van de twintigste eeuw zijn bedrijf op. Hij liet zich inspireren door de oorspronkelijke indianenstam die ooit in het gebied leefde, de Tappan. Een woord dat ‘heldere bron’ betekent.

Voor de oprichters was Tappan meer dan alleen een naam: het was een belofte. Door organisaties begrijpelijk te laten communiceren, creëerden zij vertrouwen. Hun overtuiging was dat vertrouwen de basis is voor elke succesvolle relatie. Oók tussen organisaties en hun klanten. En tussen overheid en burgers. 

Wat toen gold, geldt nu des te meer. Meer dan ooit eisen mensen dat organisaties betrouwbaar zijn. Daar is vandaag de dag wel meer voor nodig dan begrijpelijke communicatie. Het gaat er vooral om dat organisaties zich sociaal verantwoord gedragen. En of zij open en eerlijk zijn. En op tijd communiceren. 

Tappan gelooft in de kracht van open, eerlijke en begrijpelijke communicatie. Want daar creëer je vertrouwen mee. Wij zijn geen verkopers van mooie praatjes, gespinde boodschappen, of mooie verpakkingen zonder inhoud. Wij halen de kern boven: waar gaat het nou eigenlijk om? Wij denken mee en adviseren. Over communicatie én gedrag. Over vorm en inhoud. Zo helpen wij organisaties om vertrouwen te creëren.

En dat is géén indianenverhaal. 

Tappan Communicatie. Zorgt voor vertrouwen.
Omdat wij geloven in open, eerlijke en begrijpelijke communicatie